سید مهدیسید مهدی، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

سید مهدی مروارید زندگیم

کلمه هایی که میگی

1393/10/4 1:19
128 بازدید
اشتراک گذاری

امروز شما یک سال و پنج ماه و  19 روز سن داری.

کلماتی که میگی:

کلمه ی آغو رو توی 3-2 ماهگی دقیقا میگفتی!

حدودا 5 ماه سن داشتی که میگفتی آره و آخ !! اما هییییچ مفهومی واست نداشتن و کمی بعد هم فراموششون کردی. فقط تقلید از من بود!

اولین کلمه رو 93/2/25 گفتی، یعنی حتی قبل از یک سالگی: عطسه !! آره "عطسه" . از دایی محمدت یادگرفته بودی. اون این کلمه رو میگفت و تو میخندیدی و اون از خنده ت خوشش میومد و هی تکرار میکرد و تو میخندیدی. از چند روز قبلش پسر عمه هات میگتن مهدی میگه "اته" اما من میگفتم اشتباه میکنید کسی این کلمه رو بهش یاد نداده اما کم کم خودمم متوجه "اته" گفتنت شدم تا اینکه 25 اردیبهشت وقتی خونه ی آقا جون داشتم حمومت میدادم یه دفعه گفتی عطسه !! اوایلش نمیدونستی عطسه چیه! فقط واست حکم یه کله ی خنده دار رو داشت اما کمـــی بعد هر کس عطسه میکرد یا حتی خودت، تو بعدش میگفتی عـــطسه!

کلمه بعد بَ بَ بود که کم کم تبدیل شد به بابا. با تلاش های زیاد مامان این کلمه رو یاد گرفتی!!

آب رو اولین بار خونه ی عمه سمیه گفتی. وقتی استکان آب رو دست من دیدی و تشنه بودی.

گل توی فوتبال بازی هات. و کمی بعد تر متوجه شدی که گل میتونه یه گیاه باشه.

تاب تاب

توپ

یک دو سه   و به تازگی چهار . اینا رو از خاله فائزه یاد گرفتی. قصد نداشته به تو یاد بده. با هم بازی میکردین ، میدویدین و اون میگفته یک دو سه و چند روز بعد خونه ی خودمون متوجه شدک تو داری راه میری و میگی یک دو سه.

نو = نون

چش = چشم

نینه = بینی

گبه = گربه    و میو

امی = مهدی . این رو هم خاله فائزه بهت یاد داده. وقتی میگیم عشق من کیه تو میگی: امی . پسر من کیه؟ امی و ...

جی جه = جوجه

کی = کیه وقتی صدای زنگ آیفون یا صدایی از پشت درب ورودی می شنوی.

آتیش

دااااااااا = داغه

جیز = آخر بازی اتل متل پای خودتو نیشگون میگیری میگی جیــــــــــــــــزززززز

جیرجیر = آوای مخصوص بازی کلاغ پر

تَ = پر توی بازی کلاغ پر

 

عمه و بی بی و مامان رو بلدی اما نمیگی. از من و بی بی و عمه خجالت میکشی!

28 آذر بلاخره برای اولین بار وقتی بابا ازت خواست کلمه مامان رو تکرار کنی تکرار کردی. اما هنوز زیاد تکرار نمیکنی. نمیدونم علت این خجالتت چیه؟!! هر کلمه ای که میگیم رو تکرار میکنی حتی اگه واست روون نباشه و چیزی بگی که هیچ شباهتی نداره اما مامان رو نمیگی.

یه جمله هم میتونی بگی!!! "چی شده؟" من این جمله رو زیاد بکار میبرم وقتایی که صدام میزنی یا گریه میکنی. یه روز خودت مشغول بازی بودی، دقیق یادم نیست چیکار کردی که یه دفعه منو نگاه کردی و خیلی شیرین گفتی "چیشده" به هم چسبیده نوشتم چون به هم چسبیده گفتی!!

____________

توی 1 سال و 5 ماه و 20 روزگی رسما بی بی رو صدا زدی و گوشی موبایلش رو بهش دادی.

 

 

 

پسندها (2)

نظرات (0)